Всього кільканадцять років тому для захисту людей і обладнання в системах розподілу електроенергії та захисту двигуна використовувалися лише плавкі вставки. Їх основною функцією був захист від надструмів, тобто коротких замикань і перевантажень. З часом були створені перші автоматичні вимикачі. Ці пристрої мають безумовно більше переваг, ніж рішення з запобіжниками.
У випадку промислової технологічної лінії захист двигуна має вирішальне значення для підтримки продуктивності та мінімізації часу простою. Оскільки вартість плавких вставок набагато нижча, ніж вартість автоматичних вимикачів двигунів, раніше частіше встановлювали роз’єднувачі з запобіжниками. В даний час моторні вимикачі були технологічно розвинені, і їх ціни знизилися, зберігаючи високу конкурентоспроможність. У результаті вартість автоматичного вимикача в порівнянні з економією в результаті мінімізації втрат під час простою лінії є непропорційно низькою.
Наведене нижче порівняння сучасних вимикачів захисту двигуна та запобіжників показує, як вони можуть допомогти виробникам машин і працівникам підтримувати роботу, підвищити безпеку та експлуатаційну надійність, одночасно зменшуючи витрати.
Перевірте перемикачі двигунів у оптового продавця Onninen
Найвища продуктивність моторних перемикачів
З часом продуктивність запобіжника може погіршитися, навіть спричинивши його перегорання за номінальних умов експлуатації обладнання. Оскільки немає способу перевірити запобіжник, неможливо дізнатися точну силу струму, яка спричинить його перегорання. Це не стосується автоматичних вимикачів, які перевіряються під час виробництва та можуть бути перевірені знову під час експлуатації. Завдяки цьому ці пристрої забезпечують найвищий ККД.
Підвищена безпека роботи завдяки моторним перемикачам
Під час заміни або обслуговування оголені контакти запобіжників можуть вразити технічний персонал електричним струмом. Якщо прилади використовують лише основу запобіжника замість вимикача з запобіжником, ймовірність ураження електричним струмом однаково висока. Звичайно, можна відключити напругу вимикачем/вимикачем перед запобіжником, якщо таке рішення включено в архітектуру системи. В іншому випадку необхідно відключити інші пристрої від основного ланцюга. Це, у свою чергу, спричиняє як простої обладнання, так і відповідні витрати.
Однією з найпоширеніших причин пожежі є заміна запобіжника невідповідної моделі чи номіналу. Буває навіть так, що зіпсований запобіжник замінюють звичайним дротом. Застосування автоматичних вимикачів дозволяє уникнути таких помилок. Перевіривши причину викиду напруги в ланцюзі, можна перезапустити пристрій. Заміна запобіжників не тільки займає більше часу, ніж просто повторне підключення вимикача, але також збільшує ризик ураження електричним струмом під час обслуговування. Автоматичні вимикачі допомагають мінімізувати час простою та підвищити безпеку персоналу.
Автоматичний вимикач - розширений захист двигуна
Відключаюча здатність автоматичного вимикача може бути значно більшою, ніж у еквівалентних запобіжників (до 150 кА). В умовах перевантаження ланцюга автоматичний вимикач може працювати приблизно в 1000 разів швидше, ніж плавка вставка. Деякі автоматичні вимикачі забезпечують унікальне обмеження струму короткого замикання, яке раніше було пов’язане лише з запобіжниками. Все це забезпечує надійний захист, зменшує старіння і продовжує термін служби пристрою.
Зверніть увагу, що в трифазних пристроях запобіжники часто перегорають тільки в одній з трьох плавких вставок. Це змушує двигун продовжувати працювати на двох фазах, що залишилися, що призводить до перевантаження двигуна. У випадку з автоматичним вимикачем подібне явище неможливо. Пристрій завжди перериває всі три фази одночасно. Крім того, промислові вимикачі двигунів спрацьовують у разі зникнення живлення в одній із фаз відповідно до стандарту VDE 0660, частина 102. Струм двигуна в цьому випадку розподілятиметься на два кола автоматичного вимикача, а не три і буде набагато вище на них. Виникла асиметрія призведе до активації випуску. Запобіжники не мають цієї функції.
Перевірте перемикачі двигунів у оптового продавця Onninen
Економія витрат у промисловості
Вартість одного запобіжника значно нижча за вартість автоматичного вимикача. Однак, якщо ми розглядаємо загальну вартість монтажу, є інші витрати, які потрібно взяти до уваги:
- для трифазного ланцюга необхідні три плавких вставки, і кожен такий комплект повинен включати мінімум вартість бази або дорожчий роз'єднувач запобіжників,
- на відміну від автоматичних вимикачів, запобіжники не мають вбудованої комутаційної здатності, тому необхідно додати роз’єднувач перед: основою запобіжника або використанням роз’єднувача запобіжників,
- коли перегорає один із трьох запобіжників, замініть усі три. Для цього потрібен запас змінних запобіжників.
Коли ці витрати додаються, загальна вартість використання запобіжників може бути вищою, ніж вартість автоматичного вимикача.
Більша функціональність моторних перемикачів
Однією з найважливіших переваг моторних вимикачів є можливість розширення їх додатковими функціями. Наприклад, вбудований захист від замикань на землю. Компактні розміри вимикачів двигунів порівняно з рішеннями із запобіжниками можна розширити широким набором корисних аксесуарів, зокрема:
- допоміжні контакти, що вказують положення пристрою (ON/OFF),
- індикатори відключення (вказати його причину – коротке замикання/перевантаження),
- сполучні перемички, що прискорюють монтажні роботи,
- спеціальні сервісні ручки, які закриваються на замок,
- зовнішні ручки для фасаду та ін.
Маєте запитання щодо галузі? Приєднуйтесь до групи Świat Instalacji!
Найдосконаліші моторні перемикачі дозволяють дистанційно керувати пристроєм, вимірювати номінальний струм, потужність і енергію, а також мережевий зв'язок через різні інтерфейси Modbus/SmartWire/Profibus. Завдяки цьому перемикачі двигунів стають пристроями IoT і можуть бути частиною системи Industry 4.0.
Моторні перемикачі Eaton
Eaton є провідним виробником моторних перемикачів. Пропозицію цих пристроїв можна розділити за номінальними струмами та типами розчіплювачів, а отже, за функціональністю.
Моторні перемикачі ПКЗ
Вимикачі двигунів PKZ до 65A доступні в 3 серіях:
- оснащений поворотною ручкою PKZM0 до 32A, з дуже високою потужністю короткого замикання Icu = 150kA/400VAC,
- ПКЗМ4 - еквівалент ПКЗМ0 до 65А,
- у версії з кнопками ПКЗМ01 до 25А.
Всі перераховані серії оснащені термомагнітними розчіплювачами, тобто з елементом перевантаження і короткого замикання. Ці пристрої працюють в класі спрацьовування 10А, тобто, наприклад, при 6-кратному номінальному струмі, який виникає під час запуску, вони «тримають» струм 10 секунд без автоматичного відключення, і при цьому коректно працюють при номінальному умови роботи двигуна. Аксесуари для всіх серій загальні, що допомагає мінімізувати запаси.
Найпопулярнішими аксесуарами для приладів ПКЗМ є:
- передні та бічні допоміжні контакти NHI-E,
- розчіплювачі напруги: шунт A-PKZ0 і мінімальної напруги U-PKZ0,
- Сервісна ручка AK-PKZ0 з можливістю замикання в положенні OFF,
- Блок живлення BK25/3 і монтажні містки B3.0-… для швидкого розподілу електроенергії.
Перемикачі двигунів PKE
До 65 A для більш складних і просунутих застосувань, наприклад, для двигунів з інтенсивним запуском і для вищих вимог замовника, призначені електронні вимикачі двигуна PKE.
Ці перемикачі випускаються в 2 версіях:
- просунутий, з можливістю мережевого спілкування,
- стандартний, без цієї можливості.
Весь діапазон струму від 0,3А до 65А покривають 8 пристроїв: 3 бази: 12А, 32А, 65А і 5 тригерів (замість 28 пристроїв серії ПКЗ). Перевагою такого рішення є можливість використовувати його для двигунів різної потужності без утримання великих запасів. Пристрій також має другу ручку, яка дозволяє регулювати клас тригера від 5 до 20.
Розширена версія зі зв'язком дозволяє:
- зчитування поточного струму двигуна (без додаткових пристроїв),
- читання інформації про налаштування елемента перевантаження Ir і класу тригера,
- можливість віддалено змінювати вказані вище налаштування,
- прогноз спрацьовування термозахисту на основі математичної моделі двигуна (інформація про час, коли він спрацює у разі перевантаження двигуна),
- збереження та архівування інформації про перемикання та стан пристрою (без додаткових контактів), а також його релізи та джерела цих релізів (без AGM), що забезпечує швидку діагностику.
Моторні перемикачі NZM… - MX…
Для вищих струмів до 1400 A Eaton пропонує серію електронних перемикачів двигунів NZM... - MX... (PXR20) і цифрових NZM... - PMX... (PXR25).
Характерні особливості цієї серії:
- Електронний блок захисту PXR20, що забезпечує широке регулювання номінальних струмів. Наприклад, модель 140A має регулювання від Ir=0,4xIn в діапазоні 56 - 140A,
- можливість налаштування класу запуску шляхом регулювання часу tr (затримка під час запуску),
- можливість регулювання елемента миттєвого короткого замикання, напр., 2 – 12 * In,
- функція термічної пам'яті, яка запобігає включенню двигуна через перевантаження,
- PXR20/25 має повну діагностику через порт Micro USB і програмне забезпечення PXPM з можливістю збереження значень відключення та інформації про джерело відключення,
- комунікації, наприклад: Modbus RTU,
- можливість встановлення релейного модуля, який можна запрограмувати, наприклад, для відключення навантаження при перевищенні передбачуваного порогового значення струму,
- Блок цифрового захисту PXR25 для захисту двигуна має стандартний дисплей і можливість вимірювання струму, напруги, енергії та ін.,
- PXR25 має функцію, яка зчитує стан пристрою та допомагає у проведенні та плануванні технічного обслуговування.